Over Ankie

Hi! Dit ben ik.. Ankie Jacobs. Altijd op zoek naar creatieve ideeën om deze tot leven te brengen in een sterke unieke branding. Ik daag je uit om samen met mij op ontdekking te gaan, op zoek naar een aantrekkelijke en onderscheidende branding voor jouw merk of bedrijf.

Mijn missie is om jouw persoonlijkheid en visie te weerspiegelen naar een complete branding die helemaal bij jou én jouw bedrijf aansluit. Branding is namelijk meer dan alleen een merkconcept. Het zit in alles wat je doet, voelt en ademt. Een merkbeleving van A tot Z, daarom vind ik het ook belang dat de branding van jouw business ook op persoonlijk vlak goed aansluit.

Naast fulltime ondernemer ben ik de vrouw van een brandweerman en samen hebben wij 2 lieve ondeugende boys. Het leven is bij ons altijd een avontuur, nooit wetende wat de dag gaat brengen. Het liefst start ik mijn dag met een flinke wandeling met een inspirerende podcast in mijn oren. Ik ben dol op het ontdekken van nieuwe plekken en theetjes! Ontvang je een mailtje of appje van mij, grote kans dat er een emoticon tussen zit. Beelden zeggen meer dan woorden ;). Ik lees een boek op basis van haar kaft en ik ben mega trots op mijn klanten waarvoor ik een unieke branding heb mogen ontwikkelen en daardoor deel mag zijn van haar (business) succes.

Een stukje terug

De liefde voor ontwerp en design zit er al heel lang in, op de middelbare school werd mijn creativiteit aangewakkerd. Ik was veel met tekenen en ontwerpen bezig en heb ik heel wat celebrities getekend en (fictieve) cd albums op mijn naam staan. Want ja, toen hadden we nog cd’s!

In het laatste jaar kwam het inschrijven voor de vervolgopleiding. De opleiding die ik wilde was vol, en alleen theater techniek was nog over. Ik zag mezelf nog niet zo met grote theaterstukken slepen, dus moest mijn plan bijgesteld worden. De opleiding uiterlijke verzorging is het geworden. Want mijn ontwerp skills uitte zich in die periode ook veelal in visagie en grime.

In mijn studententijd kwam mijn leven in een stroomversnelling terecht, ik ontmoette mijn huidige man, bouwden samen een huis en kregen kinderen. Mijn passie voor design en ontwerp stond op een laag pitje, maar toch bleef het kriebelen… Wat als ik toch naar een design opleiding was gegaan… Hoe zou mijn leven er dan uitzien? Ik kwam tot de conclusie dat ik niet meer wilde denken in ‘wat als’ maar het gewoon wilde doen! 

Ik ben op mijn 29e weer begonnen aan een opleiding en in deze opleiding, is Lab 1823 gevormd en heb ik al vele mooie logo’s, huisstijlen en branding concepten mogen ontwerpen.

Waar staat Lab 1823 nou voor?

Wat een bijzondere naam hè. Is het een afkorting, een synoniem, een postcode? Lab staat synoniem voor studio, een plek waar iets gecreëerd, bedacht en wordt vormgegeven. 18 is de geboortedag van mijn jongste zoon en je raad het vast al… 23 van de oudste!

 

Een paar leuke feitjes over mij

Iedere dag een ander ontbijtje en altijd met groente of fruit, het liefst allebei! Een bruine boterham met hagelslag, daar maak je mij niet blij mee. Een havermoutje met appel en kaneel, een smoothiebowl met bloemkool en mango of een heerlijke wafel met warme frambozen, daar kun je mij voor wakker maken!

Omdat ik de enige vrouw ben in ons mannengezin, zijn onze 2 huisdieren beide vrouwtjes. Fijn voor een beetje vrouwelijke balans. Nu is het 3-3! Ze hebben genderneutrale namen gekregen, Bo onze bejaarde labrador en Arlo de wannabe Husky, een Pomsky.

Ik ben een echte theeliefhebber en ben dol op verschillende smaken uitproberen. Koffie is niets voor mij. Ik vind koffie echt heerlijk ruiken, maar het is een van de weinige dingen die ik echt niet lust.

Al vanaf mijn 16e ondernemer. Begonnen met een eigen schoonheidssalon. Maar dit was uiteindelijk niet meer te combineren met Lab 1823.

Aanstaande ouders en bruidsparen kunnen hun eigen unieke kaart ontwerpen en samenstellen in de Lab 1823 kaartenstudio.

Het liefst verken ik de wereld, samen met mijn gezin. Wij zijn altijd op zoek naar mooie plekjes en sparen wij mooie avonturen dicht bij huis of verder weg.

“ Branding is een beleving van A tot Z.
Dat gaat verder dan alleen je website of visitekaartje.
Dat gaat door tot de verpakking die jij gebruikt voor je kerstgeschenk maar ook hoe je jouw klanten ontvangt.
Wat beleven ze daar? Wat zien ze, wat ruiken ze en wat voelen ze.”

Volg je mij al op Instagram?

Hier deel ik tips en inspiratie hoe je jouw branding stevig neer kunt zetten.
Natuurlijk komen mijn persoonlijke avonturen hier ook voorbij.